Korvgryta a la Tesse

Detta är verkligen en klassisk Cajsa Warg-rätt, "Du tager vad du haver".
Släng helt enkelt i vad du känner för!
Denna grytan smakar aldrig likadant två gånger här hemma i alla fall.




Korvgryta a la Tesse

Falukorv i tärningar eller stavar
1 burk svamp, eller färska om man har det
1 burk krossade tomater
1 gul lök, hackad
Vitlök efter behag (jag använder alltid mycket vitlök..)
Tomatpuré
1 förpackning matlagningsgrädde
Kryddor (som vanligt citronpeppar, curry, oregano och creolerkrydda)

Fräs lök och falukorv i en gryta. Pressa i vitlök, och tomatpuré.
Häll i svampen o krossade tomaterna. Krydda och smaka av med dina favoritkryddor.
Häll i matlagningsgrädde.
Låt puttra lite.
Servera med pasta eller ris, vi föredrar pasta.



Dottern på tio månader älskar också korvgrytan! Hon får smaka vår mat om hon vill, även om den är kryddad, och vår lilla tjej är verkligen glad för smaker, hon gillar inte mat som inte är kryddad. Hoppas hon blir lika glad för matlagning som sin mamma!

♥ Tesse

Kommentarer
Postat av: Emilia

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-09-01 @ 20:30:13
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0