SUSHI!

Alla som känner mej vet att en av mina absoluta favoriträtter är sushi!
Jag kan lätt äta det flera dagar i veckan, och jag tröttnar aldrig! Nu har äntligen sambon också lärt sej njuta av denna delikatess, så den enda som inte njuter av vårt beroende är väl plånboken..
Därför var jag ju såklart tvungen att testa göra egen sushi!
Eftersom det var första gången, så köpte jag ett färdigt kit, där allting ingick utom just ingredienserna.
Det funkade helt okej, men riset räckte inte till alla fyra arken med sjögräs.
Vi blev dock mätta som tusan ändå, så det hade räckt med mindre.
Nästa gång kommer jag inte köpa ett färdigt kit.
Det som är bra är att man tillochmed fick en bambumatta med!



Det står på paketet precis hur man gör, så jag tänker inte ge nån närmare förklaring.

Som ingredienser valde jag att ha i gurka, chilimajo, crabsticks, avocado, och lite grejer jag köpt från mitt vanliga sushiställe; lax, omelett och räkor.
Det blev hur gott som helst, och jag kommer garanterat göra det hemma fler gånger!
Sambon tyckte inte att det smakade "som vanligt" men vi är ju vana att äta på en sushibar, där dom verkligen kan grejerna.
Han var dock väldigt nöjd med överraskningsmiddagen jag ordnat :)

 
Misosoppa till förrätt såklart!

 
Alla ingredienser.

 
Sushiris.

 
En maki to be..

 
..tadaa!

 

 
Nöjd för att vara första gången i alla fall! :)

♥Tesse

Kommentarer
Postat av: Karolin

Å vilka fina sushis... eller vad det heter... Här är Becka tokig i sushi... Blir dock oftast de från MAXI... Man kanske skulle testa att göra själv... eller hon då... Tack för alla fina recept... Det inspirerar.... Kram Karolin

2011-04-19 @ 08:19:26
Postat av: Lillemor

Hej. jag undrar om du gjorde din chillimajo själv eller om du köpte den. var köpte du den i så fall eller hur gjorde du den?)

tack på förhand

2011-12-26 @ 01:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0