Amerikanska pannkakor

En god söndagsfrukost när den är som bäst! Jag brukar göra dubbel sats, min sambo är galen i pannkakor! Själv orkar jag oftast bara två-tre stycken.



Amerikanska pannkakor

2 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk socker
2 1/2 dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg

Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en skål. Vispa i mjölk, smör och till slut ägget.
Smält lite smör i en het stekpanna. Lägg i en slev av den ganska så fasta smeten, och bred ut till ca 10-12 cm. Vänd pannkakorna när de börjart få bubblor på ovansidan. Servera med bär, sylt, eller sirap.

Denna gången gjorde jag en liten jordgubbskompott till, jag kokade frusna jordgubbar i lite vatten och socker, tills dom mjuknade, sen blandade jag lite potatismjöl med vatten och hällde i. Jättegott till!
Fast sirap slår nog allt.. :)

 
 

♥ Tesse

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-13 @ 01:02:32
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0