Krebinetter

Krebinetter är en rätt från min barndom. Pappa gjorde den ibland, det är väl mest därifrån jag kommer ihåg det. Det är helt enkelt panerade färsbiffar.
Det är en dansk rätt, men jag antar att den är lika "vanlig" här i Sverige.
Gott är det i alla fall!



Pappas krebinetter

Skinkfärs (funkar lika bra med fläskfärs)
salt och peppar
ägg
skorpmjöl

Salta och peppra färsen. Forma till biffar. Doppa i ägg, och sen i skorpmjöl. Stek på medelvärme. Jag brukar steka så att dom får en krispig yta, och så får dom bli genomsteka i ugnen, då blir dom saftiga och goda.
Servera med potatis, skirat smör och ärtor.


 

Tesse

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-20 @ 05:00:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0