Kyckling- och tomatsoppa

Eftersom jag känner mej lite krasslig och har en fullspäckad helg framför mej, så ville jag ha nåt värmande och lenande för halsen till middag.
Lotten föll på soppa, och genast blev jag sugen på just denna!



Kyckling- och tomatsoppa

1 lök
1 solovitlök
2 kycklingfileér
1 msk mjöl
ca 1/2 liter vatten
1 kycklingbuljongtärning
1 burk krossade tomater
2-3 dl matlagningsgrädde
2-3 dl pasta, tex pastahjul, snäckor eller nån annan rolig pasta
salt, citronpeppar, curry, oregano

Hacka lök och vitlök, och strimla kycklingen. Bryn i matfett. Krydda med vad du gillar, jag hade i citronpeppar, curry och oregano.  Strö över mjölet, och rör runt så allting blandas. Häll över de krossade tomaterna, och späd med vatten. Lägg i buljongtärningen, och koka upp. Häll i pasta, och låt koka till pastan är färdig. Späd med grädde till lagom konsistens.
Smaka av med mer kryddor och vatten om det behövs.

 


Denna gången kokade jag pastan sidan om, och hällde i soppan vid servering. Annars blir det lätt att pastan sväller om soppan står, och då blir det mer som en gryta.
Prova er fram vad ni gillar bäst!

Tesse

Kommentarer
Postat av: tbsamu



Indisk curry hus (www.indiancurryhouse.net) ligger i Scheelegtan 6. 112 28Stockholm, ger vi våra kunder en god smak av indisk mat. Vi har kompetens inom indisk curry hus Chicken Tikka Masala Stockholm, indisk curry hus Tandurikyckling Stockholm, indisk curry hus Tanduri kyckling masala Stockholm, indisk curry hus Indisk matta Stockholm, indisk curry hus Chicken Tikka MasalaStockholm, indisk curry hus Kyckling Sizzler Stockholm, Indiska curry House Nanbröd och Lamm Vindalo Stockholm Vår mat är känd för sina indiska kryddor. Vi har en mycket bra respons för indisk mat i Stockholm.



2011-09-21 @ 13:13:30
URL: http://www.indiancurryhouse.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0