Fläskfilé Sinkadus

En gammal klassiker som i alla fall jag aldrig tröttnar på. Finns det inte fläskfilé så går det minst lika bra med fläskytterfilé.

Fläskfilé Sinkadus
ca 4-6 pers

600 g fläskflé (ytterfilé gick också bra)
5-6 tomater
200 g rökt tärnad bacon
150 g färska skivade champinjoner
2 dl grädde
(jag brukar ta matlagningsgrädde)
2msk grovkornig skånsk senap
vitlök
1-1½ dl riven ost
salt o peppar

Putsa filén. Skär i ca 2 cm tjocka skivor. Salta och peppra. Bryn.
Bryn svampen och baconen i samma stekpanna.
Skiva tomaterna, täck sidorna och bottnen på en ugnsfast form med tomatskivorna.
Lägg filén o formen. Lägg svamp och bacon ovanpå.
Vispa ur stekskyn med senap, vitlök och grädde.
Jag brukar ta ca 2-4 vitlöksklyftor, vitlöksälskare som vi är.
Häll över såsen o formen.
Strö över ost, och ställ in i ugnen ca 15-20 minuter, 225 º.
Servera med ris och sallad.

Smaklig måltid!



Tesse


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har gjort lite reklam i min blogg... Toppenbra idé.. Jag kommer hit ofta... Kram!! // Karolin

2011-01-22 @ 12:20:00
Postat av: Leia ♥

Låter gott det.

2011-01-22 @ 12:38:53
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag älskar god mat och jag älskar att läsa recept...och här var det mkt gott att läsa om och att testa. Jag kommer tillbaka :-)

//Linda

2011-01-22 @ 20:12:03
URL: http://www.enlitenvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0