Lite blandat av en deg

Eftersom jag blev lite besviken på pirogerna, så hittade jag en franskbrödmix i skafferiet, och hoppade på det direkt igen. Jag brukar inte använda färdiga mixer, men nu hade jag det hemma, så nu fick det bli det denna gången.
Tänkte göra lite olika denna gången eftersom denna degen blir större. Det blir köttfärsfyllda piroger, ost- och skinkgifflar och fyllda pizzabullar.



1 färdig franskbördmix från Kungsörnen
1 paket jäst
6 del vatten

Fyllning 1
Tacoköttfärs
Riven ost
Sesamfrön till dekoration

Fyllning 2
Rökt skinka
Riven ost
Vallmofrön till dekoration

Fyllning 3
Riven falukorv
Riven ost
Ketchup
Oregano
+ oregano till dekoration

Även här gäller det bara att följa vad som står på paketet.
Smula jästen i en bunke. Häll på ljummet vatten, och låt jästen smälta.
Arbeta ner mjölet, och knåda till en deg. Låt degen jäsa 30 minuter.
Baka ut och fyll med vad du nu än vill, och låt jäsa under duk i 30 minuter till.
Pensla med ägg, och dekorera med vad du har hemma.
Grädda i ugn 10-15 minuter på 225 grader.

   
 
Efter att vi hade haft besök av fikasugna gäster, så fick jag dessa över.
Här ska frysen fyllas inför framtida mellanmål och mysiga fikastunder!


Ost- och skinkgifflar med vallmofrön på toppen
 
 
Bullar fyllda med riven falukorv, ost, ketchup och oregano
 

Piroger fyllda med tacoköttfärs, toppade med sesamfrön
 

♥ Tesse

Kommentarer
Postat av: En helt vanlig Isabell

Vad roligt att du är med! Och vad got det lät :-) lät som något jag skulle vilja testa.

2011-01-25 @ 11:55:02
URL: http://bellybus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0