Fisk i foliepaket

Denna maträtten hade jag dille på i somras, vet inte hur många gånger vi åt den.
Tur att det går att variera i all oändlighet!
Jag rekommenderar i varje fall att ta färsk fisk, det blir så mycket godare! 
Du kan välja att göra fiskpaketen som jag gjort här, i portionsformar, eller kan du göra en stor form med allt gott i, det
spelar ingen roll alls.
Funkar såklart att äta året om, även om jag föredrar det på sommaren, med nypotatis till.



Fiskpaket

Tärnad färsk fisk, tex lax eller torsk
skalade räkor

kokt potatis, naturligtvis godast med nypotatis
förvällda grönsaker som till exempel
broccoli
blomkål
haricot verts
sockerärtor

paprika
champinjoner
lök
purjolök
sparris
små tomater

Ta vad du tycker är gott helt enkelt! Med små medel blir det en helt ny rätt varje gång, perfekt!
Till paketen brukar jag servera en romsås som jag gör såhär:

Romsås

1 burk creme fraiche
1 liten burk röd stenbitsrom
Knorrs fiskkrydda
Citronpeppar
Pressad citron
Hackad lök om man vill det
Dill

Rör om allt, och låt stå kallt en stund så smakerna sätter sej lite.

Njut!



Tesse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0