Vaniljcupcakes med punchfrosting

Herregud vad jag suger på det här med att blogga!!
Det är svårt att kombinera metlagning, datortid och tiomånadersdotter tydligen..

Jag var på Borgeby Kryddgård för ett par veckor sen, och såklart passade jag på att köpa lite fler smakessenser och strössel. Sen var jag ju tvungen att prova! Denna gången blev det vanliga vaniljmuffins, med en frosting med smak av punchessens.



Vaniljcupcakes  15 st

75 g smält smör
4 dl vetemjöl
2 dl strösocker
1 krm salt
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
2 ägg
några droppar vaniljessens

Blanda mjöl, socker, salt, bakpulver och vaniljsocker i en bunke.
Blanda ihop smält smör med mjölk och ägg. Rör ner allting i mjölblandningen.
Häll i muffinsformar, helst som står i en muffinsform.
Grädda i 10-15 minuter på 225 grader.

Frosting

200 g philadelphia
100 g smör
2-3 dl florsocker
Punchessens
Lila hushållsfärg
Lila strössel

Blanda ihop alla ingredienser.



♥ Tesse

Kommentarer
Postat av: Nina

GOTT!!! Ska själv baka vanlijmuffins med chokladfrosting idag, gottigott, uppskattas väldans av både barn och make... mer kärlek!

2011-05-24 @ 10:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0