Biff med färskost och champinjoner

Bloggandet tryter, och inspirationen likaså.
Förhoppningsvis blir det ändring på det, om inte innan, så till hösten.. :)

Idag när jag funderade över middagen fick jag inspiration från ett reklamutskick från Ica.
Som vanligt kan jag inte hålla mej till vad som står i recepten, utan jag måste sätta min egen prägel på, därför kommer mitt recept här;
 

Bíff med färskost och champinjoner    ca 4 portioner

1 gul lök
3-4 vitlöksklyftor
Strimlat oxkött, funkar säkert lika bra med strimlat fläskkött
ca 100 g creme bonjour vitlök
Färska champinjoner
1 burk creme fraiche
en klick tomatpuré
citronpeppar
soja

Börja med att fräsa en hackad gul lök i lite smör.
Tillsätt köttet, och bryn. Tillsätt samtidigt pressad vitlök.
Häll i ungefär 100 g creme bonjour, och en burk creme fraiche.
Smaksätt med lite tomatpuré, och krydda med citronpeppar.
Häll i lite soja för färgens skull.
Servera med ris och kokt broccoli.



Dottern på ett år åt med hela ansiktet, hon älskar vitlök, precis som sina föräldrar!

♥Tesse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0